Κανονισμός Λειτουργίας

       
         Μmousiliou ilΟΥΣΙΚΟ                       
     ΓΥΜΝΑΣΙΟ
Λ.Τ.  ΙΛΙΟΥ                                         
 
              ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ  ΜΟΥΣΙΚΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΜΕ Λ.Τ. ΙΛΙΟΥ 2023-2024
Εισαγωγή
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των Σχολείων, καθώς και στις αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές, λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου μας και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας.
Η συμμετοχή οποιουδήποτε ατόμου στη σχολική ζωή σημαίνει αυτόματα την ανεπιφύλακτη αποδοχή και σχολαστική τήρηση του σχολικού κανονισμού, στο σύνολό του.
Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε μετά από εισήγηση του Διευθυντή του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, του προεδρείου του δεκαπενταμελούς μαθητικού συμβουλίου του Σχολείου και του εκπροσώπου του Δήμου.  Επιπλέον, έχει εγκριθεί από τη  Σύμβουλο Εκπαίδευσης που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας, καθώς και από την Διευθύντρια Εκπαίδευσης
Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας με την έναρξη του σχολικού έτους κοινοποιείται σε όλους του γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον ιστότοπο του Σχολείου. Μια συνοπτική μορφή του διανέμεται και συζητείται διεξοδικά με όλους τους/τις μαθητές/ήτριες του Σχολείου.
Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση της Διεύθυνσης του Σχολείου, των Εκπαιδευτικών, των Μαθητών/Μαθητριών και των Γονέων/ Κηδεμόνων.
Ο Κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του Σχολείου και τις, κατά καιρούς, αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του.
 1. ΒΑΣΙ ΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΚΑΙ ΣΤΟΧΟΙ ΤΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΥ  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΥ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ
Το Σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινότητα που διασφαλίζει τη συνεργασία των μελών του χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, αλλά με αμοιβαίο σεβασμό και αποδοχή της προσωπικότητας κάθε μέλους της σχολικής κοινότητας.
Ο Κανονισμός περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας, τα οποία  αφενός εμπεδώνουν τη δημοκρατική λειτουργία του σχολείου και αφετέρου διαμορφώνουν ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.
Μέσω των συμφωνημένων όρων και κανόνων του Κανονισμού του Σχολείου επιδιώκεται:
  • Η εξασφάλιση  της  σωματικής  και  συναισθηματικής  ασφάλειας  όλων  των  μελών  της σχολικής κοινότητας.
  • Η διαμόρφωση προσωπικοτήτων που λειτουργούν υπεύθυνα, σέβονται τις ελευθερίες των άλλων και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους.
  • Η θεμελίωση ενός πλαισίου που υποστηρίζει το εκπαιδευτικό έργο και την απρόσκοπτη συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Η διαμόρφωση  κλίματος  που  στηρίζει  την  ολόπλευρη  ανάπτυξη  της  προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/ριας, αλλά και όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Η δημιουργία εύρυθμων, ευχάριστων και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.
  2. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ι. Διδακτικό ωράριο
Το σχολείο αρχίζει τη λειτουργία του για όλες τις τάξεις γυμνασίου και λυκείου στις 08.15 με την πρωινή σύνταξη και συμπληρώνεται το ωρολόγιο πρόγραμμα έως τις 15:15. Αμέσως μετά αναχωρούν τα λεωφορεία με τους/τις μαθητές/τριες. Η επιβίβαση των μαθητών/τριών στα λεωφορεία γίνεται με ευθύνη των ορισθέντων καθηγητών από το Σύλλογο Διδασκόντων.
Σύμφωνα με  απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων έχει ως εξής:
                                            ΔΕΥΤΕΡΑ – ΤΕΤΑΡΤΗ – ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ                                                                                  ΤΡΙΤΗ –  ΠΕΜΠΤΗ
Ώρες
Έναρξη
Λήξη
Διάρκεια
Διάλειμμα
Ώρες
Έναρξη
Λήξη
Διάρκεια
Διάλειμμα
08:15
09:00
45΄
08:15
09:00
45΄
09:00
09:45
45΄
10΄
09:00
09:45
45΄
10΄
09:55
10:40
45΄
10΄
09:55
10:35
40΄
05΄
10:50
11:35
45΄
10΄
10:40
11:20
40΄
05΄
11:45
12:30
45΄
25΄
11:25
12:05
40΄
12:55
13:40
45΄
10΄
12:05
12:45
40΄
20΄
13:50
14:35
45΄
 
13:05
13:45
40΄
    10
14:30 
15:15
40’
 
13:55 
13:35
40’
 
 
 
 9η
14:35
15:15
40’
 
II. ΠΡΟΣΕΛΕΥΣΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
  1. Οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να προσέρχονται στο σχολείο μεταξύ 00 και 8.15 για την πρωινή συγκέντρωση και να πηγαίνουν αμέσως μετά στην αίθουσα του τμήματός τους.
  2. Μετά από  τις  8:15  η εξώπορτα του σχολείου κλείνει. Όσοι προσέρχονται με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στη διδακτική/μαθησιακή διαδικασία, παρουσιάζονται πρώτα στο γραφείο της Διεύθυνσης.
ΙΙΙ. Παραμονή στο σχολείο   ( Εντός της τάξης)
  1. Οι μαθητές/τριες οφείλουν κυρίως στον εαυτό τους και κατόπιν στους γονείς και στην κοινωνία να παρακολουθούν με επιμέλεια όλα τα μαθήματά τους και να διεκδικούν όλο και περισσότερο την ποιότητα της διδακτικής διαδικασίας. Γι’ αυτόν τον λόγο, οι μαθητές/τριες οφείλουν
  • να αποφεύγουν ενέργειες που εμποδίζουν την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος,
  • να υπακούουν με ευγένεια στις υποδείξεις των καθηγητών/τριών, να σέβονται την προσωπικότητα των συμμαθητών τους,
  • να μην ξεχνούν ότι η τάξη, η ησυχία και το ήρεμο κλίμα μέσα στην αίθουσα είναι προϋποθέσεις αρμονικής συνεργασίας όλων των μελών της ομάδας.
  1. Αν κάποιος από τους μαθητές/τριες παρακωλύει επίμονα διεξαγωγή του μαθήματος, καταγράφεται στο απουσιολόγιο, απομακρύνεται από την τάξη και παρουσιάζεται στο γραφείο της Διεύθυνσης, όπου και αναμένει τον καθηγητή/τρια, ο/η οποίος/α καταγράφει το περιστατικό στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών και Εύρυθμης Λειτουργίας του Σχολείου, ενημερώνει τη Διεύθυνση και τον κηδεμόνα.
  2. Οι μαθητές πρέπει να προσέρχονται έγκαιρα στα μαθήματά τους, μετά από κάθε διάλειμμα και οπωσδήποτε πριν από τον/την καθηγητή/τρια τους, τον οποίο/την οποία περιμένουν με ησυχία και ευπρέπεια. Κάθε αδικαιολόγητη αργοπορία ισοδυναμεί με απουσία.
  3. Μετά την έναρξη του μαθήματος ο μαθητής εισέρχεται στην τάξη, μόνο εφόσον γίνει δεκτός από τον διδάσκοντα και σε κάθε περίπτωση ενημερώνεται η Διεύθυνση και αυτό καταγράφεται στο Βιβλίο Καταγραφής Ενεργειών και Εύρυθμης Λειτουργίας του Σχολείου. Η συστηματική καθυστερημένη προσέλευση ισοδυναμεί με σοβαρή απόκλιση από τους κανόνες εύρυθμης λειτουργίας   και ενημερώνεται ο/η κηδεμόνας του/της  μαθητή/τριας.
  4. Μαθητής/τρια που απουσιάζει αδικαιολόγητα από την αίθουσα διδασκαλίας καταγράφεται στο απουσιολόγιο, αναφέρεται στη Διεύθυνση και ενημερώνεται ο κηδεμόνας του.
  5. Οι μαθητές/τριες που, λόγω ανωτέρας βίας και κατόπιν αδείας, εξέρχονται από την αίθουσα κατά την διάρκεια της διδασκαλίας, επιστρέφουν χωρίς καθυστέρηση.
  6. Αν ο/η διδάσκων/ουσα αργεί, ο/η απουσιολόγος πηγαίνει στη Διεύθυνση για ενημέρωση και οδηγίες, ενώ οι υπόλοιποι αναμένουν ήσυχα στις θέσεις τους.
  7. Αν ο/η διδάσκων/ουσα του ατομικού μουσικού οργάνου αργεί, ο/η μαθητής /τρια πηγαίνει στη Διεύθυνση για ενημέρωση και οδηγίες.
  • Οι θέσεις των μαθητών μέσα στην αίθουσα διδασκαλίας καθορίζονται από τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος σε συνεργασία με τους διδάσκοντες καθηγητές/τριες του τμήματος.
  • Αλλαγή θέσης επιτρέπεται μετά από συνεννόηση με τον διδάσκοντα καθηγητή.
  • Δεν επιτρέπεται η κατανάλωση φαγητού, καφέ ή αναψυκτικού στην αίθουσα διδασκαλίας.
ΙV. Αποχώρηση από το σχολείο
  1. Οι μαθητές/τριες σε καμία περίπτωση δεν φεύγουν από το Σχολείο, πριν τη λήξη των μαθημάτων 15:15 χωρίς άδεια.
  2. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να παραλάβει το παιδί του.
  3. Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του, πριν τη λήξη των μαθημάτων, θα πρέπει να ενημερώσει τη Διεύθυνση του Σχολείου.
V.  Ωρολόγιο  Πρόγραμμα του Σχολείου
Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ. Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους.
VI.  Απουσίες  μαθητών
Για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών/ριών ευθύνονται εξ ολοκλήρου οι κηδεμόνες τους. Οι γονείς/κηδεμόνες οφείλουν να ενημερώνουν το Σχολείο για την απουσία των παιδιών τους.
VII.  Διαδικασίες ενημέρωσης μαθητών, γονέων και κηδεμόνων
Η ενημέρωση μαθητών, γονέων και κηδεμόνων γίνεται μέσω των ακόλουθων τρόπων:
  1. Της Ιστοσελίδας του Σχολείου  https://gym-mous-iliou-new.att.sch.gr
  2. Με ηλεκτρονική αλληλογραφία (e-mail), με SMS, μέσω Ενημερωτικών σημειωμάτων ή / και Υπεύθυνων Δηλώσεων-Βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση διδακτικών επισκέψεων, εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.
  3. Τηλεφωνικά (σε έκτακτες περιπτώσεις).
  4. Μέσω της  επίσκεψής  τους  στο  σχολείο  στις  προγραμματισμένες για το σχολικό έτος 2023-2024,  από  τον  Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών, κάθε  Τρίτη και Πέμπτη από 09:45 έως 13:05.
 3. ΣΧΟΛΙΚΗ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΖΩΗ
Ι. Φοίτηση:
Η φοίτηση των μαθητών/ριών, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, είναι καθήκον και υποχρέωση τους. Η συμμετοχή τους οφείλει να είναι τακτική, ενεργός και συστηματική. Η ελλιπής φοίτησή τους, και μάλιστα χωρίς σοβαρό λόγο, δυσχεραίνει τόσο το σχολικό έργο, όσο και την πρόοδό τους.
II.  Σχολικοί χώροι
Η συνεργασία όλων είναι απαραίτητη, για να διατηρηθεί ένα καθαρό και ευχάριστο σχολικό  περιβάλλον, κατάλληλο για μάθηση. Για την επιτυχία αυτού του σκοπού οι μαθητές:
  1. Σέβονται την κινητή και ακίνητη περιουσία του Σχολείου καθώς και το φυσικό περιβάλλον της αυλής του Σχολείου.
  2. Δεν ρυπαίνουν τον σχολικό χώρο, δεν γράφουν σε θρανία και τοίχους, χρησιμοποιούν τα καλάθια απορριμμάτων.
  3. Διατηρούν το θρανίο τους καθαρό, σε άριστη κατάσταση.
  4. Επισημαίνεται ότι μαθητής/ήτρια που προκαλεί φθορά στην περιουσία του Σχολείου ελέγχεται για τη συμπεριφορά αυτή και η δαπάνη αποκατάστασης βαρύνει τον κηδεμόνα του.
  5. Είναι αυτονόητο ότι οι μαθητές/ήτριες όχι μόνο δεν προκαλούν φθορές, αλλά τουναντίον μεριμνούν, ώστε να βρίσκονται όλα σε καλή κατάσταση και, όταν απαιτείται, συνεργάζονται με τη Διεύθυνση και τους/τις καθηγητές/τριες του σχολείου. Οι μαθητές/ήτριες οφείλουν σεβασμό
  • στο σχολικό βιβλίο, το οποίο βιβλίο είναι πνευματικό δημιούργημα, παρέχεται δωρεάν από την πολιτεία στους μαθητές/ήτριες για χρήση και δεν πρέπει να καταστρέφεται.
  • στην ευπρέπεια και την καθαριότητα τόσο των αιθουσών, όσο και όλων των αντικειμένων και κοινόχρηστων χώρων του σχολείου.
III.  Διάλειμμα
  1. Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/ήτριες οφείλουν να βγαίνουν στον αύλειο χώρο, ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός στις αίθουσες διδασκαλίας και στους διαδρόμους, να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων και να αερίζονται οι αίθουσες.
  2. Στα διαλείμματα οι μαθητές κατευθύνονται στο προαύλιο από τα κλιμακοστάσια σύμφωνα με το σχέδιο εκκένωσης του κτηρίου  σε περίπτωση σεισμού (βλ. σελ. 14,15 και16).
  3. Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/α, αφού κλειδώσει την αίθουσα.
  4. Σε περίπτωση κακοκαιρίας ορίζονται από το Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών οι πλέον κατάλληλοι χώροι για την παραμονή των μαθητών/ριών.
  5. Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, ανάπτυξης κοινωνικών σχέσεων, αλλά και χρόνος ικανοποίησης σωματικών αναγκών (φαγητό, νερό, τουαλέτα). Οι μαθητές/τριες αλληλοεπιδρούν, παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν, απευθύνονται στον εφημερεύοντα εκπαιδευτικό που βρίσκεται εκεί.
  6. Η συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό, και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα.
  7. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Προκλητικές συμπεριφορές με λόγια ή έργα δεν ταιριάζουν στο ήθος των μαθητών/τριών. Ο αμοιβαίος σεβασμός και  η αποδοχή της διαφορετικότητας αποτελούν χαρακτηριστικά θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος. Επίσης, οι μαθητές/τριες οφείλουν να προσέχουν τη συμπεριφορά τους, ώστε να μην προκαλούν ατυχήματα και τραυματισμούς στον εαυτό τους ή στους συμμαθητές τους από αμέλεια ή επιπόλαιες πράξεις και σαφώς απαγορεύεται η εκδήλωση φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και εκφοβισμού.
  8. Η παρουσία των μαθητών/τριών στα Γραφεία των Καθηγητών επιτρέπεται μόνο αν συντρέχει σοβαρός λόγος (επείγον τηλεφώνημα, δήλωση ασθένειας-τραυματισμού, αίτημα εξόδου, κ.λπ.).
  9. Δεν επιτρέπεται η πρόσκληση στο σχολείο φίλων και γνωστών, ούτε και η επικοινωνία μέσα από τα κάγκελα του Σχολείου.
  • Σε περίπτωση που κάποιος μαθητής/τρια εντοπίσει κάποιο εξωσχολικό άτομο στο χώρο του σχολείου, θα πρέπει να το αναφέρει στη Διεύθυνση ή στους καθηγητές.
IV.  Η Εμφάνιση  μαθητών/τριών
   Η εμφάνιση των μαθητών/τριών οφείλει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια. Πολύτιμα αντικείμενα και κοσμήματα να αποφεύγονται, καθώς υπάρχει ο κίνδυνος απώλειας, καταστροφής ή κλοπής. Θα πρέπει να αποφεύγονται φαινόμενα επίδειξης, καθώς οι υπερβολές δεν συνάδουν με τη μαθητική ιδιότητα. Στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής η ειδική αθλητική περιβολή είναι απαραίτητη.
V.    ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ – ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ
Ο    ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
  1. Είναι υπεύθυνος, μαζί με τους εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του σχολείου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.
  2. Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων/ουσών για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.
  3. Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/ουσών και των μαθητών και είναι υπεύθυνος, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες, για την τήρηση της πειθαρχίας.
  4. Απευθύνει στους διδάσκοντες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις σε πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.
  5. Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους σε περίπτωση φθοράς.
ΟΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ
       Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης: από την ποιότητα της εκπαίδευσης−διδασκαλίας, μάθησης και διαπαιδαγώγησης των μαθητών εξαρτώνται  η πρόοδος, η οικονομική ανάπτυξη, ο πολιτισμός και η συνοχή της κοινωνίας. Τα καθήκοντα και οι αρμοδιότητες των εκπαιδευτικών οφείλουν να εναρμονίζονται με τους στόχους αυτούς. Ειδικότερα οι εκπαιδευτικοί οφείλουν να:
  1. Διασφαλίζουν την ασφάλεια και την υγεία των μαθητών εντός του σχολείου, καθώς και κατά τις σχολικές εκδηλώσεις και εκδρομές.
  2. Αντιμετωπίζουν τους μαθητές με ευγένεια, κατανόηση και  σεβασμό προς την προσωπικότητα τους.
  3. Συμβάλλουν στην διαμόρφωση ενός σχολικού κλίματος που δημιουργεί στους μαθητές/στις μαθήτριες αισθήματα ασφάλειας, εμπιστοσύνης και άνεσης να απευθύνονται στους εκπαιδευτικούς για βοήθεια, όταν αντιμετωπίζουν τυχόν πρόβλημα.
  4. Αντιμετωπίζουν τους μαθητές /τις μαθήτριες με δημοκρατικό πνεύμα, ισότιμα και δίκαια και δεν κάνουν διακρίσεις υπέρ ή σε βάρος ορισμένων μαθητών.
  5. Καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.
  6. Διδάσκουν στους μαθητές τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα, σύμφωνα με το ισχύον πρόγραμμα σπουδών. Παράλληλα διαπαιδαγωγούν και εκπαιδεύουν τους μαθητές/τις μαθήτριες, σύμφωνα με τους σκοπούς και τους στόχους του εκπαιδευτικού μας συστήματος, με την καθοδήγηση των ΣEE και των Στελεχών της διοίκησης της εκπαίδευσης
  7. Προετοιμάζουν το μάθημα της ημέρας έτσι, ώστε να κινεί το ενδιαφέρον των μαθητών και εφαρμόζουν σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.
  8. Αξιολογούν αντικειμενικά την πρόοδο και την επίδοση των μαθητών και ενημερώνουν σχετικά τους γονείς ή κηδεμόνες, καθώς και τους ίδιους τους μαθητές.
  9. Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και τη συμπεριφορά των μαθητών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.
  • Ενθαρρύνουν τους μαθητές να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.
  • Είναι συνεπείς στην προσέλευσή τους στο σχολείο και στην ώρα έναρξης και λήξης των μαθημάτων.
  • Συνεργάζονται με τον/τη Διευθυντή/ρια, τους γονείς και τους αρμόδιους Συμβούλους Εκπαίδευσης για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών.
  • Συμβάλλουν στην επιτυχία όλων των εκδηλώσεων που οργανώνονται από την τάξη και το Σχολείο.
  • Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής, τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.
  • Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας, συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.
Τα ανωτέρω κρίνονται απαραίτητα, διότι οι ανάγκες της κοινωνίας μεταβάλλονται με γρήγορους ρυθμούς. Για να μπορεί η εκπαίδευση να ανταποκριθεί σ’ αυτούς τους ρυθμούς, πρέπει ο εκπαιδευτικός να παρακολουθεί τις εξελίξεις με διαρκή και έγκυρη επιμόρφωση.
ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ/ΜΑΘΗΤΡΙΕΣ
Η συμπεριφορά των μαθητών πρέπει να διέπεται από δημοκρατικό ήθος, σεβασμό στο εκπαιδευτικό, διοικητικό και βοηθητικό προσωπικό, στους συμμαθητές τους, στη σχολική περιουσία, καθώς και στην δική τους προσωπικότητα. Απαγορεύεται κάθε είδος βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Συνεπώς οι μαθητές/τριες  πρέπει να:
  • Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.
  • Αποδέχονται πως κάθε μάθημα έχει τη δική του ιδιαίτερη παιδευτική αξία και αποδίδουν στο καθένα την απαιτούμενη προσοχή.
  • Υποστηρίζουν και διεκδικούν τη δημοκρατική συμμετοχή τους στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων που τους δίνει η νομοθεσία, συμβάλλοντας στην εφαρμογή αυτών των αποφάσεων.
  • Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.
  • Συμμετέχουν όλες και όλοι ενεργά στις εκδηλώσεις και στις δραστηριότητες (πολιτιστικές, περιβαλλοντικές, μουσικές καθώς και στις εθνικές εορτές) του Σχολείου.
  • Λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:
  1. Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά.
  2. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος ή στον Σύμβουλο Σχολικής Ζωής.
  3. Απευθύνονται στον/στη Διευθυντή/Διευθύντρια.
    • Σέβονται τη δημόσια περιουσία, η οποία είναι κοινό αγαθό. Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου, δεν προκαλούν φθορές στον αύλειο χώρο, στις τάξεις, στο Αμφιθέατρο, στην τραπεζαρία, την οποία οφείλουν να διατηρούν καθαρή χρησιμοποιώντας για την απόρριψη των χρησιμοποιημένων συσκευασιών τους κάδους σκουπιδιών, στις τουαλέτες, στους διαδρόμους. Οι υπαίτιοι πρόκλησης ζημιών αναλαμβάνουν τα έξοδα των επισκευών/της αποκατάστασης.
    • Η απώλεια, βλάβη ή καταστροφή των δανεισμένων μουσικών οργάνων βαρύνει τον μαθητή/την μαθήτρια και τον γονέα/κηδεμόνα αυτού/αυτής.
    • Δεν προκαλούν φθορές στα λεωφορεία, με τα οποία μετακινούνται από και προς το Σχολείο.
    • Δεν επιτρέπεται η πρόσκληση στο σχολείο φίλων και γνωστών, ούτε και η επικοινωνία μέσα από τα κάγκελα του Σχολείου με εξωσχολικά άτομα. Η περιφρούρηση των σχολικών χώρων από εξωσχολικά άτομα είναι βασικό καθήκον όλων των μαθητών/τριών, οι οποίοι/ες, σε περίπτωση που εντοπίσουν κάποιο εξωσχολικό άτομο στο χώρο του σχολείου, θα πρέπει να το αναφέρουν στη Διεύθυνση ή στους καθηγητές.
    • Η έξοδος από τον σχολικό χώρο χωρίς ενημέρωση της Διεύθυνσης από τον κηδεμόνα ή άδεια της Διεύθυνσης αποτελεί σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα.
    • Οι μαθητές/τριες που απέχουν αιτιολογημένα από το μάθημά τους δεν ενοχλούν με κανένα τρόπο τα τμήματα που έχουν μάθημα.
    • Σε περιπτώσεις που γίνονται αποδέκτες ή παρατηρητές βίαιης λεκτικής, ψυχολογικής ή και σωματικής συμπεριφοράς, αντιδρούν άμεσα και ακολουθούν τα παραπάνω βήματα.
    • Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/ριών για μάθηση.
    • Απευθύνονται στους/στις καθηγητές/τριες και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στην ήρεμη, αποδοτική σχολική ζωή και πρόοδό τους.
    • ΟΙ μαθητές/τριες που επιθυμούν να συζητήσουν ένα πρόβλημα ή κάποιο θέμα με έναν καθηγητή, εισέρχονται στο χώρο του γραφείου καθηγητών, μόνο αφού συνεννοηθούν πρώτα με τους εκάστοτε εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.
    • Όταν υπάρχει ανάγκη, μπορούν να επικοινωνούν με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια.
    • Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές, αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.
VΙ. Άλλα θέματα
Επισημαίνεται ότι:
  1. Απαγορεύεται η κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων – κτηρίων και υπαίθριων, καθώς επίσης συσκευών αναπαραγωγής εικόνας και ήχου.
  2. Οποιαδήποτε ανάγκη των μαθητών/τριών για επικοινωνία καλύπτεται από τα μέσα που διαθέτει το σχολείο (σταθερό/κινητό τηλ.).
  3. Στην εξαιρετική περίπτωση που μαθητής/τρια φέρει στο Σχολείο κινητό τηλέφωνο, θα πρέπει να το παραδίδει στο Γραφείο κατά την άφιξή του και να το παραλαμβάνει κατά την αναχώρηση του από το Σχολείο. Η χρήση κινητού τηλεφώνου για συνομιλία, βιντεοσκόπηση ή οποιαδήποτε άλλη χρήση εντός των σχολικών χώρων – κτηρίων και υπαίθριων χώρων – απαγορεύεται.
  4. Απαγορεύεται στους μαθητές/τριες να
  • φέρουν μαζί τους στο σχολείο μπάλες, επιτραπέζια ή ηλεκτρονικά παιχνίδια, επικίνδυνα ή μεγάλης αξίας αντικείμενα, καθώς επίσης και μεγάλα χρηματικά ποσά. Οι ίδιοι οι μαθητές/τριες είναι υπεύθυνοι και υπόλογοι για την φύλαξή των προσωπικών τους αντικειμένων.
  • πλησιάζουν τα παράθυρα ή τα κάγκελα ή να ασχολούνται με δραστηριότητες επικίνδυνες για τη σωματική τους ακεραιότητα.
    1. Δεν επιτρέπεται η χρήση ασανσέρ από τους/τις μαθητές/τριες παρά μόνο σε ειδικές περιπτώσεις με άδεια της Διεύθυνσης.
    2. Απαγορεύεται η χρήση καταστροφικών για την πνευματική και τη σωματική υγεία εξαρτησιογόνων ουσιών, με τo κάπνισμα, τη λήψη αλκοόλ και άλλους τρόπους. Η παρέκκλιση  από  τους κανόνες αυτούς συνεπάγεται την άμεση αξιοποίηση αυστηρών παιδαγωγικών μέτρων.
VIΙ. Παιδαγωγικός έλεγχος
H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος είναι ένας σημαντικός παράγοντας της διαδικασίας αντιμετώπισης της παραβατικότητας στον σχολικό χώρο.
Τα χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι τα ακόλουθα:
  • προαγωγή ατμόσφαιρας αμοιβαίου σεβασμού, ενθάρρυνσης και υποστήριξης,
  • απαγόρευση της βίας,
  • δημιουργία προστατευτικού περιβάλλοντος που να αποτρέπει τον εκφοβισμό,
  • καλλιέργεια του σεβασμού της διαφορετικότητας,
  • προώθηση της συνεργατικής μάθησης,
  • σύνδεση του Σχολείου με την οικογενειακή ζωή,
  • προαγωγή της ισότητας και της συμμετοχής όλων.
Αρκετές όμως είναι οι περιπτώσεις που οι μαθητές/τριες προβαίνουν σε μη αποδεκτές συμπεριφορές σε σχέση με τον κανονισμό λειτουργίας.
  1. Σε κάθε περίπτωση οι αποκλίσεις των μαθητών από τη   δημοκρατική συμπεριφορά, τους κανόνες του σχολείου, τους όρους της ισότιμης συμμετοχής στη ζωή του Σχολείου, από  τον οφειλόμενο σεβασμό στον/στην εκπαιδευτικό, στη  σχολική περιουσία, στον συμμαθητή/τη συμμαθήτρια, θεωρούνται σχολικά παραπτώματα.
  2. Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού της τάξης με τον/τη Σύμβουλο Σχολικής ζωής, τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή/τη Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους.
  3. Τα σχολικά παραπτώματα και γενικότερα τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών στο Σχολείο αντιμετωπίζονται από το Σχολείο, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα  την αρχή ότι «η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των  φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται ως παιδαγωγικό μέτρο».
Τα παιδαγωγικά μέτρα συνοπτικά είναι τα εξής:
Α. Προφορική παρατήρηση.
Β. Επίπληξη.
Δ. Αποβολή από τα μαθήματα μίας (1) ημέρας.
Ε. Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι δύο (2) ημέρες.
ΣΤ. Αλλαγή Σχολικού Περιβάλλοντος .
Οι γονείς των μαθητών ενημερώνονται σε κάθε περίπτωση  παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/τριών.
Το Σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές/τριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες.
VIII.  Σχολικές   Δραστηριότητες
  • Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής και γι’ αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά
α . εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν
         δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα,
   β. διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΜΟΥΣΙΚΗΣ  
        γ. Επιδιώκουν και συμβάλλουν στην υιοθέτηση αειφορικών πρακτικών, όπως η εξοικονόμηση ενέργειας, η ανακύκλωση υλικών  και η συνετή χρήση των εκπαιδευτικών μέσων.
Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές και κυρίως στις Μουσικές Εκδηλώσεις.
  1. Η συμπεριφορά των μαθητών/τριών σε δραστηριότητες και εκδηλώσεις του σχολείου (Μουσικές Παραστάσεις εορτές, περίπατοι, εκπ/κές επισκέψεις) πρέπει να χαρακτηρίζεται από ευπρέπεια, σεβασμό και ευγένεια.
  2. Οι μαθητές/τριες οφείλουν να υπακούουν στις οδηγίες των συνοδών καθηγητών/τριών.
  3. Μαθητής/τρια που υποπίπτει σε σοβαρό πειθαρχικό παράπτωμα ή δημιουργεί συστηματικά προβλήματα σε δραστηριότητες και εκδηλώσεις του σχολείου θα αντιμετωπίζεται σύμφωνα με  τα παιδαγωγικά μέτρα όπως αυτά προβλέπονται από  τις κείμενες διατάξεις.
  4. Το Σχολείο δεν φέρει ευθύνη σε περίπτωση απώλειας χρημάτων ή αντικειμένων αξίας (κινητό τηλέφωνο κτλ) που οι μαθητές φέρουν τυχόν μαζί τους.
4. ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΚΑΙ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ ΓΟΝΕΩΝ/ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ -ΣΧΟΛΕΙΟΥ
Ι. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας Σχολείου-οικογένειας
Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών και με τον Σύλλογο Γονέων. Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο Σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το Σχολείο και τον εκπαιδευτικό.
Οι γονείς/κηδεμόνες είναι σημαντικό να συνεργάζονται στενά με το Σχολείο, προκειμένου να παρακολουθούν την αγωγή και την επίδοση των παιδιών τους σε τακτική βάση, συμμετέχοντας στις ενημερωτικές συναντήσεις που οργανώνονται από το Σχολείο. Θεωρείται αυτονόητη η στενή συνεργασία και επικοινωνία των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς και τον/τη Διευθυντή/ρια του Σχολείου στην επίλυση ζητημάτων που τυχόν προκύψουν.
  1. Την αποκλειστική ευθύνη για την τακτική παρακολούθηση της φοίτησης των μαθητών την έχουν οι κηδεμόνες τους.
  2. Οι καθηγητές/τριες-υπεύθυνοι των τμημάτων ενημερώνουν τους κηδεμόνες για θέματα φοίτησης των μαθητών/τριών, όπως ορίζει ο νόμος, με ηλεκτρονικό μήνυμα και/ή με τηλεφώνημα στον γονέα.
  3. Το όριο των απουσιών (δικαιολογημένων και αδικαιολόγητων) είναι ετησίως 130 και η ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων γίνεται μέσω του πληροφοριακού συστήματος myschool.
  4. Οι απουσίες σε εορτές, περιπάτους και σχολικές εκδηλώσεις εντός ωρολογίου προγράμματος, υπολογίζονται κανονικά.
  5. Οι κηδεμόνες οφείλουν να
  • βρίσκονται σε συνεχή επικοινωνία και συνεργασία με το σχολείο, σύμφωνα με το πρόγραμμα ενημερωτικών επισκέψεων.
  • ενημερώνουν το σχολείο για κάθε σοβαρό ζήτημα (υγείας, οικογενειακό κ.ά.) που αντιμετωπίζουν οι μαθητές, προκειμένου να διασφαλιστεί η καλύτερη φροντίδα και προστασία τους στα πλαίσια λειτουργίας του σχολείου.
  1.  Είναι απαραίτητο το σχολείο να ενημερώνεται αμέσως για κάθε αλλαγή στη διεύθυνση κατοικίας ή στα/στο τηλέφωνο/να επικοινωνίας και στη/στης διεύθυνση/σεις ηλεκτρονικής επικοινωνίας (email) τους.
  2. Σε περίπτωση κατά την οποία το Σχολείο πληροφορείται ή διαπιστώνει ότι μαθητής/τρια είναι θύμα ενδοοικογενειακής βίας, το Σχολείο προβαίνει στις κατά νόμον ενέργειες σύμφωνα με το άρθρο 23 Ν.3500/2006..
II.  Σύλλογος  Γονέων και Κηδεμόνων
Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/ριών του Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων/ Κηδεμόνων,  που φέρει την επωνυμία του Σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων/Κηδεμόνων βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με τον/τη Διευθυντή/ρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων/ουσών του Σχολείου, αλλά και με το Σχολικό Συμβούλιο .
III.  Σχολικό   Συμβούλιο
Στο  σχολείο έχει συγκροτηθεί  και λειτουργεί  το Σχολικό Συμβούλιο , έργο του οποίου είναι η εξασφάλιση της ομαλής λειτουργίας του Σχολείου με κάθε πρόσφορο τρόπο, η καθιέρωση τρόπων επικοινωνίας διδασκόντων και οικογενειών των μαθητών και του σχολικού περιβάλλοντος . Στο Συμβούλιο συμμετέχουν ο Διευθυντής του  Σχολείου, τρεις εκπαιδευτικοί, δύο εκπρόσωποι του Δήμου Ιλίου, ένας εκπρόσωπος του ΔΣ Γονέων και Κηδεμόνων και ένας εκπρόσωπος από το 15μελές Συμβούλιο των    μαθητών  (άρθρ. 107, παρ.  1 & 4 Ν. 4823/2021).
Έργο του Σχολικού Συμβουλίου, συνοπτικά,
IV.  Η σημασία της σύμπραξης όλων
Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων μαθητών/τριών, εκπαιδευτικών, Διευθυντή, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Σχολικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης, για να επιτύχει στην αποστολή του.
 5. ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΓΙ Α ΤΗΝ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ ΑΠΟ ΠΙΘΑΝΟΥΣ  ΚΙΝΔΥΝΟΥΣ
Ι. Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών
Ο Διευθυντής του Σχολείου, από την αρχή του σχολικού έτους σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, έχει προβεί σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Όσον αφορά την προστασία από σεισμούς και φυσικά φαινόμενα, επικαιροποιείται τακτικά το Σχέδιο Μνημονίου Ενεργειών για τη Διαχείριση του Σεισμικού Κινδύνου του Σχολείου, με την υλοποίηση ασκήσεων ετοιμότητας κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους
Οι Μαθητές
Ακολουθούν τις οδηγίες των καθηγητών/τριών  για την  εκκένωση  του κτηρίου,  όπως και αυτές τηρήθηκαν και στις ασκήσεις ετοιμότητας. 
Οι Γονείς/Κηδεμόνες
   Για την αποτελεσματικότερη και ασφαλέστερη διαχείριση οποιασδήποτε ενδεχόμενης κατάστασης, είναι απαραίτητες  οι συντονισμένες   ενέργειες  οι  οποίες έχουν  ως εξής :
  • Μην επιχειρήσετε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς με το σχολείο, διότι θα δυσχεράνετε την προσπάθεια επικοινωνίας του σχολείου με τις αρμόδιες υπηρεσίες για την αντιμετώπιση επειγουσών αναγκών (παροχή Α΄ βοηθειών, πυρόσβεση κ.λπ.).
  • Προσεγγίστε στο σχολικό χώρο κατά το δυνατόν χωρίς αυτοκίνητο ή, αν αυτό δεν είναι εφικτό, σταθμεύστε όσο πιο μακριά από το σχολείο γίνεται και σε καμιά περίπτωση πλησίον της κεντρικής εισόδου και προσεγγίστε με τα πόδια, ώστε να εξασφαλίζεται η ομαλή διέλευση των οχημάτων (ασθενοφόρα, πυροσβεστικά οχήματα).
  • Εισερχόμενοι στο σχολικό χώρο, κατευθυνθείτε αμέσως στο σημείο του χώρου καταφυγής όπου είναι συγκεντρωμένη η τάξη των παιδιών σας, τα οποία θα παραλάβετε μόνο αφού ενημερώσετε τον υπεύθυνο εκπαιδευτικό και αφού βεβαιωθείτε πως αυτός σημείωσε στη σχετική κατάσταση την αποχώρηση του παιδιού. Αν έχετε παιδιά σε περισσότερες της μίας τάξης, επαναλάβετε την ίδια διαδικασία.
  • Αν παραλαμβάνετε παιδί  άλλης  οικογένειας,  ακολουθήστε την ίδια διαδικασία όπως παραπάνω, δίνοντας στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τα στοιχεία σας (ονοματεπώνυμο) καθώς και τηλέφωνο επικοινωνίας (κινητό & σταθερό).
  • Κανένας μαθητής δεν θα εγκαταλείψει το σχολικό χώρο μόνος του, αν δεν έρθει κάποιος να τον παραλάβει.
  • Σε περίπτωση προσωπικής αδυναμίας να παραλάβετε τα παιδιά σας, επικοινωνήστε με κάποιο άλλο μέλος της οικογένειάς σας ή με κάποιον άλλο γονέα στον οποίο θα αναθέσετε την παραλαβή του παιδιού.
  • Τα παιδιά θα παραμείνουν ασφαλή στο χώρο καταφυγής ή σε άλλο καταλληλότερο χώρο, μέχρις ότου παραληφθούν από τους γονείς/κηδεμόνες ή άλλο ορισθέν πρόσωπο.
Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π., για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.
II.  Χώρος συγκέντρωσης σε περίπτωση ανάγκης
Οι μαθητές/τριες των τμημάτων Α1234 Β1234 Γ12,Εργαστηρίων (Φυσικής  Χημείας Βιολογίας, Πληροφορικής), Βιβλιοθήκης, Μουσικών Συνόλων,  εκκενώνουν το κτήριο σύμφωνα με το σχέδιο που υπάρχει σε κάθε αίθουσα καθώς και των αιθουσών των  Ατομικών Οργάνων) συγκεντρώνονται στο κεντρικό προαύλιο στις προκαθορισμένες θέσεις.
 Οι μαθητές/τριες των τμημάτων Ε123, Γ3 4, Δ1234 ΣΤ123, των αιθουσών των  Ατομικών Οργάνων  και Μουσικών Συνόλων  εκκενώνουν το κτήριο σύμφωνα με το σχέδιο που υπάρχει σε κάθε αίθουσα, συγκεντρώνονται στο δεύτερο  προαύλιο (κερκίδες) στις προκαθορισμένες θέσεις.
  Αναλυτικό  Σχέδιο Διαδικασίας Εκκένωσης της Σχολικής Μονάδας
Έξοδος  Α,   Έξοδος Β Κεντρική ),  Έξοδος Γ  (Κυλικείου) Έξοδος Δ,  Έξοδος Ε
Ισόγειο -Εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά
ΕΞΟΔΟΣ Α από τις αίθουσες : WC, 1-Προγραμ, 2- Συλλόγου.  Διδασκόντων 1 , Αποθήκη Βοηθ. Προσωπικού και Συλλόγου Διδασκόντων 2,  – προς Κεντρικό Προαύλιο
ΕΞΟΔΟΣ  Β από τις αίθουσες: Γραμματεία, 3 Υποδ/ντων, 4- Μηχανογράφησης, Υποδ/ντών, Δ/ντή, Ατομικών Οργάνων 5 και 6, – προς Κεντρικό Προαύλιο
ΕΞΟΔΟΣ  Γ από τις αίθουσες: 7, 8 Στούντιο, 17, 18, 19, 2ο– Βιβλιοθήκη, 21,22,23,24 και 25, – προς Κεντρικό Προαύλιο
ΕΞΟΔΟΣ  Δ από τις αίθουσες:  9, 10, 11, 12- Καλλιτεχνικό Εργαστήριο,  ΣΤ1, ΣΤ2, – προς Προαύλιο Β (κερκίδες)
ΕΞΟΔΟΣ  Ε από τις αίθουσες:  13,14,14Β, wc Αγ,wc Κο – προς Προαύλιο Β (κερκίδες)
1ος Όροφος -Εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά
ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ Α από τις αίθουσες : 101 Β, 101-Εργαστήριο Χημείας – Βιολογίας, Α4  και Α3, – προς Κεντρικό Προαύλιο
ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ  Β από τις αίθουσες: 102-Εργαστήριο Πληροφορικής Α, 103- Πληροφορικής Β &Φυσικών Επιστημών, Α1 ,Α2, 104 και 105, – προς Κεντρικό Προαύλιο
ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ  Γ από τις αίθουσες:  106,107,117,123, ,121,120,119,118 και 122, – προς Κεντρικό Προαύλιο
ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ  Δ από τις αίθουσες:  108,109,110, Δ3, Δ4 και Δ2 – προς Προαύλιο Β (κερκίδες)
ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ  Ε από τις αίθουσες:  113, 113Β, Δ1 και Στ3  – προς Προαύλιο Β (κερκίδες)
2ος Όροφος -Εκκενώνεται με την ακόλουθη σειρά
ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ Α από τις αίθουσες : 201Β, Β4, Β3, 201-Μουσικών Συνόλων, – προς Κεντρικό Προαύλιο
ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ  Β από τις αίθουσες: 204,206,  Γ1,  Β1, Γ2, Β2 , – προς Κεντρικό Προαύλιο
ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ  Γ από τις αίθουσες:  206,207,218,219 και 217, – προς Κεντρικό Προαύλιο
ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ  Δ από τις αίθουσες:  208,209,210, Γ3, Ε2 και Γ4 – προς Προαύλιο Β (κερκίδες)
ΚΛΙΜΑΚΟΣΤΑΣΙΟ  Ε από τις αίθουσες:  213Β, 213Α, Ε1, και Ε3  – προς Προαύλιο Β (κερκίδες)
Χώρος Καταφυγής 1ος  Χώρος Καταφυγής  Κεντρικό Προαύλιο 2ος χώρος καταφυγής: Προαύλιο Β (κερκίδες) – προς Προαύλιο Β (κερκίδες)
6.    ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ  ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ  ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ – ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΕΣ  ΔΙΑΣΦΑΛΙΣΗΣ  ΤΗΣ  ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΟΥ
Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρηση του από τους/τις μαθητές/τριες, τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς/κηδεμόνες με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους, ώστε να έχει πληρότητα, γενική αποδοχή και εφαρμογή, αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του  Σχολείου. Είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.
Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.
Ο  Διευθυντής και ο Σύλλογος διδασκόντων του Σχολείου δύναται να τροποποιήσει τον εσωτερικό κανονισμό λειτουργίας, προκειμένου να διασφαλιστεί η εύρυθμη λειτουργία και το παιδαγωγικό κλίμα.
Ο κανονισμός κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών προς ενημέρωσή τους.               
  Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ
   ΝΙΚΟΛΑΟΣ  ΑΝΕΜΟΔΟΥΡΙΩΤΗΣ
ΠΕ 79.01 ΜΟΥΣΙΚΗΣ